Eerste nieuw Brico in Zemst
Brico stelt nieuwe strategie voor

Met de grondige renovatie van de Brico in Zemst, stelde Brico ook zijn nieuw strategie voor. "Wij zijn blij om de concretisering van onze innovatieprojecten aan te tonen met onze winkel van Zemst," benadrukt Dieter Struye, Managing Director Brico & Brico Plan-It. De beleving en de tevredenheid van de klanten staan centraal in de veranderingen die de doe-het-zelfketen heeft ingevoerd. Brico wil inspelen op de steeds hogere en meer gediversifieerde verwachtingen van zijn klanten die op zoek zijn naar artikelen en diensten voor hun projecten thuis. Zo worden ongeveer 5.000 bijkomende referenties – onder meer in het brede gamma aan tegels en parketvloeren – toegevoegd aan het reeds bestaande aanbod van 45.000 artikelen. Het winkelpunt werd eveneens met een derde vergroot, zodat de klanten comfortabeler kunnen rondwandelen in de verschillende afdelingen verspreid over een oppervlakte van bijna 9.000 m². De oppervlakte bestemd voor klusartikelen is verdubbeld. Om het comfort van de klanten te vergroten is de nieuwe winkelruimte nu zo goed als helemaal overdekt. “De Brico van Zemst is een van de eerste winkels waarin wij het aan het type winkel aangepaste formuleconcept lanceren," verduidelijkt Rudi Schautteet, Directeur Operations van Brico in België. “Hier hebben wij het assortiment herzien om nog beter op de behoeften van onze klanten in te spelen. Zo hebben wij ons aanbod inzake badkamers en sanitair, verlichting, deuren en keukenmodellen nog verder uitgebreid. Zonder de tuinafdeling te vergeten die een even ruim aanbod heeft behouden.” Er is nog een gepersonaliseerd afhaalpunt (‘Reserve & Go’) voor goederen die klanten 24/24u, 7 dagen op 7 online besteld hebben, op de website of in het winkelpunt. Verder is er nog een totaal vernieuwde Brico Service waar klanten nog een ruimer aanbod aan diensten vinden. Brico Zemst is de allereerste winkel die uitgerust is met doe-het-zelf-scanning.